При перегріві двигуна різко збільшується витрата бензину, погіршуються
змащувальні властивості масла (масло вигоряє) і при тривалій роботі
можливе заклинювання деталей або утворення тріщин в голівці блоку або в
блоці циліндрів. Тому при появі ознак перегріву двигуна необхідно
спочатку перевірити рівень охолоджуючої рідини в розширювальному
бачку або в радіаторі системи охолоджування автомобілів застарілих
марок і при необходімості довести його до норми. Для перевірки
необхідно зняти пробку радіатора або пробку розширювального бачка і
визначити рівень візуально. При знятті пробки заливної горловини
радіатора або розширювального бачка перегрітого двигуна щоб уникнути
опіку лиця і рук гарячою парою треба дотримуватися підвищеної
обережності. На автомобілях, що мають розширювальний бачок в системі охолоджування, рівень охолоджуючої рідини має бути не нижче за відмітку «MIN» на бачку. При контролі рівня охолоджуючої рідини в системі охолоджування рекомендується перевірити стан пробки радіатора і пробки розширювального бачка. При справній пробці радіатора впускний і випускний клапани переміщуються вільно, без заїдання а гумова прокладка ущільнювача забезпечує герметичність заливної горловини радіатора. Пробка розширювального бачка повинна надійно встановлюватися на його горловині і не мати вм'ятин. Перш ніж доливати охолоджуючу рідину в систему охолоджування, необхідно переконатися, чи немає її підтікання через прокладку ущільнювача блоку циліндрів, дренажний отвір корпусу рідинного насоса та в місцях з'єднань термостата з радіатором і насосом дюрітовими шлангами, особливо там де їх обжимають хомути, через патрубки і відведення і підведення охолоджуючої рідини в отоплювач, а також через зливні крани (пробки). Усувається витік охолоджуючої рідини затягуванням хомутів, що сполучають патрубки і шланги системи охолоджування, або заміною прокладок ущільнювачів і зношеного сальника рідинного насоса. Про знос сальника свідчить вихід охолоджуючої рідини через контрольний отвір насоса. В цьому випадку насос необхідно розібрати і сальник замінити. Не можна заглушати контрольний отвір, коли через нього витікає охолоджуюча рідина. Це приводить до виходу з ладу підшипників рідинного насоса. Слід нагадати, що доливати охолоджуючу рідину (воду) в радіатор перегрітого двигуна слід тонкою струйкою і лише після того, як двигун трохи охолоне, щоб не викликати появи тріщин в голівці блоку циліндрів або в циліндрах. Пробуксовує ремінь приводу вентилятора. При слабкому натягненні ременя приводу вентилятора погіршується охолоджування двигуна, що приводить до його перегріву. Прогинання правильно натягнутого ременя при натисненні на нього в середній частині з зусиллям великого пальця руки складає 12—15 мм. Якщо ремінь натягнутий слабо, необхідно добитися необхідного натягнення ременя. При виявленні порваного ременя і за відсутності запасного можна тимчасово використовувати кільце шириною близько 20 мм, вирізане по діаметру з автомобільної камери. Якщо ремінь приводу вентилятора замаслений його необхідно протерти бензином. Ремінь приводу вентилятора не повинен мати надмірного зносу і слідів масла, а прогинання повинне відповідати вказаному в заводській інструкції з експлуатації автомобіля.