Об'єм газів, що горять, тривалість і поверхня зіткнення деталей двигуна з газами збільшуються, стає більше кількості тепла що віддається деталям двигуна. Причини утворення бідної суміші і способи їх усунення приведені в підрозд. "Двигун не розвиває повної потужності". Якщо двигун перегрівається із-за подачі в циліндри багатої суміші, то характерними ознаками цього є "постріли" і чорний дим в глушнику. Багата суміш, як і бідна, горить повільно і не устигає згоріти повністю через нестачу повітря. При виході в глушник суміш, з'єднуючись з киснем, згорає. Відбувається вибух. Тривала робота двигуна на цій суміші призводить до підвищеного утворення нагару в циліндрах, до погіршення передачі тепла в охолоджуючу рідину, до детонації. Причинами утворення багатої суміші можуть бути: підвищення рівня палива в поплавцевій камері в результаті зносу клапана подачі або заїдання його, можливе попадання палива в поплавець із-за його ушкодження; знос паливних жиклерів або засмічення повітряного жиклера в карбюраторі; неповне відкриття повітряної заслінки або негерметичність клапана економайзера; невірна установка гвинта якості суміші (багата суміш на малих частотах обертання колінчастого валу при холостому ході). Для усунення цих несправностей доцільно спочатку відкрити повітряну заслінку і продути циліндри. Потім перевірити рівень палива в поплавцевій камері і, якщо необхідно, відрегулювати його способами, описаними раніше. Пошкоджений поплавець замінити або запаяти, усунути заїдання клапана подачі і притерти запірну голку до сідла клапана, забруднені жиклери прочистити стислим повітрям. Несправний клапан економайзера замінити або притерти. Необхідний склад суміші на малих частотах обертання колінчастого валу при холостому ході двигуна відрегулювати в послідовності, вказаній в підрозд. "Перебої в роботі двигуна".